Scroll Top

اخبار و شایعات ویندوز 12

اخبار و شایعات ویندوز 12

خیلی زودتر از اون چیزی که فکرش رو میکردیم شایعات و اطلاعات، درباره ویندوز 12 در حال انتشاره.

هر شایعاتی که از ویندوز جدید مایکروسافت منتشر شده تحت عنوان ویندوز 12 بوده و اسم دیگه‌ای برده نشده.

اما جدا از شایعات، با توجه به نام گذاری های مایکروسافت از زمان ویندوز سون، بعید به نظر میرسه که اسامی دیگه ای، روی محصول جدید ببینیم و احتمال زیاد روند نام گذاریه نسل به نسل ویندوز، که عدد 12 ست خواهیم دید.

تسکبار ویندوز 12

نوار تسکبار، ویجت‌ها و منو استارت

با توجه به شایعات احتمالا نوار تسکبار مثل سابق یک نوار ممتد نخواهد بود و با ویجت ها و آیکون‌های مختلف به چند بخش تقسیم میشه و گویا قراره خیلی پویاتر و همچنین شناور باشه که انصافا خیلی جذابتر میشه اگر این اتفاق بیفته.

تصویری منتشر شده که برخی آیکون ها مثل اینترنت و ساعت و برای لپ تاپ ها درصد باتری، ویجت آب و هوا و برخی موارد قراره به بالای صفحه منتقل بشه و قراره چیزی شبیه به سیستم عامل مک رو در ویندوز شاهد باشیم.

اما به نظر من این اتفاق رخ نمیده و مایکروسافت خودش رو توی دردسر کپی از مک نمیندازه. تمام این موارد و آیکون ها همون پایین باقی میمونه، اما با ظاهری جدید.

این امکان وجود داره که چند اپ رو بصورت گروه در نوار تسکبار قرار بدیم، چیزی شبیه به امکانی که در ویندوز 11 در منو استارت داریم. حتی امکان داره این گروه کردن چند اپ رو در چیدمان دسکتاپ هم داشته باشیم و شخصی سازی بیشتری در اختیارمون قرار بگیره.

البته این موارد بصورت شخصی سازی و اختیاریه و میشه مثل سابق و حالت کلاسیک هم قرار داد.

بخش ویجت ها مورد دیگه ایه که بهبود پیدا میکنه و احتمالا شاهد این خواهیم بود که مثل ویندوز سون بتونیم بعضی از ویجت های دلخواهمون رو به صفحه دسکتاپ هم منتقل کنیم.

منو استارت در ویندوز 11 بیشترین تغییر رو نسبت به قبل داشت اما با یک طرح بندی ثابت به کاربر اجازه کمترین سفارشی سازی رو میده و به نظر میرسه که در ویندوز 12 شاهد بهبود عملکرد و کاربری اون و همچنین شخصی سازی بیشتری خواهیم بود.

انتظارات و پیش‌بینی‌ها

تم‌های جدید و بروزتر و همچنین والپیپرهای زنده، این ویژگی سالهاست که در دستگاه های اندروید و iOS وجود داره اما در کامپیوترهای ویندوز و مک به طور رسمی وجود نداره که میتونه به ویندوز 12 اضافه بشه تا دیگه کاربرها برای چنین چیزی به برنامه های غیر رسمی رو نیارن و برنامه اضافه نصب نکنند.

به شخصه خیلی دوست دارم این اتفاق بیفته اما فکر میکنم مایکروسافت تمرکزش رو روی موارد دیگه بذاره و همچنان این مورد در اختیار wallpaper engine بمونه.

رونمایی از اپلیکیشن‌های رسمی جدید مثل پادکست و استریم از جمله مواردی هستن که نبود اون در ویندوز احساس میشه.

فایل اکسپلور و مولتی تسکینگ دو مورد مهم دیگه ایه که قطعا در ویندوز جدید با تغییراتی روبرو میشه و از نظر ظاهری و کاربری بهبود پیدا میکنه.

یکی از موارد بسیار مهمی که این روزها همه جا صدا کرده هوش مصنوعیه که خیلی از شرکت ها از اون در محصولات خودشون استفاده میکنن و کار رو برای کاربر خیلی راحت تر کردن. مثل فوتوشاپ که اخیرا نسخه بتای اون در دسترسه. هیچ بعید نیست مایکروسافت هم بطور جدیتر در ویندوز 12 از ویژگی های هوش مصنوعی استفاده کنه تا بتونه سازگاری کامل با محیط ویندوز برای دستورهای مختلف و از همه مهمتر سازگاری با اپلیکیشن‌ها رو داشته باشه تا رابط کاربری و تجربه کاربری بیشتر از قبل لذت بخش باشه.

سیستم مورد نیاز

ویندوز 11 برای نصب به صورت رسمی، پیش شرطها و سخت افزار حداقلی اعلام شده داشت که خیلی ها اون رو دور زدن و بطور غیر رسمی هم نصب کردن، اما آیا ویندوز 12 هم پیش شرط جدید داره؟

در این مورد هنوز خبری رسمی و یا غیر رسمی منتشر نشده اما به نظر من همون حداقل‌هایی که برای ویندوز 11 اعلام شد برای ویندوز 12 هم وجود خواهد داشت و حداقل سیستم مورد نیاز خیلی بعیده بالاتر بره.

سیستم مورد نیاز ویندوز 11

اما اگر هم تغییری بخواد بوجود بیاد اون تغییر مربوط به استفاده اجباری از حافظه ssd خواهد بود که اصلا هم چیز عجیبی نیست.

قیمت و تاریخ انتشار

به نظر میرسه که ویندوز 12 هم مثل ویندوز 11 بصورت یک به روزرسان رایگان در اختیار کاربران قرار بگیره و نیازی نباشه دارندگان ویندوز 10 و 11 هزینه ای رو پرداخت کنند.

ویندوز 12 با توجه به شایعات منتشر شده احتمالا اواخر سال 2024 رونمایی و اواخر سال 2025 منتشر میشه که میشه گفت غیر منطقی نیست و بعد از 4 سال امکان انتشار ویندوز جدید وجود داره.

مجددا لازمه که بگم، هیچ کدوم از اطلاعات، ویژگی ها و مواردی که گفتم قطعی نیست و باید تا زمان رونمایی و انتشار اطلاعات رسمی از طرف مایکروسافت منتظر بمونیم.

ممنون از این که تا انتهای مطلب همراه ما بودین. (برای خخواندن مطلب تاریخچه ویندوز کلیک کنید)
برای حمایت ویدیو رو در یوتیوب تماشا کنید و ما رو به دوستای خودتون معرفی کنین.